23 iunie, 2014

Clătite cu iaurt


Îmi plac clatitele, dar niciodată nu 
mănânc mai mult de doua.

Întotdeauna mi-au plăcut clatitele simple, fără tot felul de arome sau prea dulci. 

Când eram mica mergeam destul de des la o vecina care făcea clatitele fără pic de zahăr. Erau foarte bune (altfel decât acasă). 

Tatăl meu este un amator de clătite și Înghețata asa ca mama le face des- pe post de mic dejun sau desert. 
Ea le face intr-un fel, eu intr-altul. 

Mie-mi place sa le mănânc calde si mai rumenite. 

Am încercat foarte multe tipuri de aluat pentru clătite, chiar si unul raw cu fulgi de ovaz despre care voi scrie intr-o alta postare, dar niciodată gustul nu semăna cu cel din copilărie.

 Asa cum il aveam eu impregnat pe vreo papila.

Pana când am mâncat de la soacra mea si gustul aducea cu ceea ce-mi aminteam eu. 

Care era problema? Va spun acum!

Ingrediente folosite: 

•Oua- 1sau 2 depinde de câte fac
•Lapte 
•Făina 
•1 iaurt
Sau dacă nu am iaurt- o lingura de smântână. (poate mulți dintre voi asa le faceți)

Uneori mai pun si •apa minerală (dacă am in casa) cum am făcut acum. 

•puțină sare obligatoriu 
•si ce îndulcitori vreți voi (puțin)
•un vârf praf de copt

Si începem - câțiva stropi de ulei de măsline tot la a 2-a clătita sau deloc dacă aveți o tigaie buna, dar si uleiul de măsline ajuta la gust. 

Din cauza iaurtului poate deveni aluatul mai sensibil (lipicios),dar cu grija ies perfecte - le lăsam poate cu câteva secunde mai mult. 

Acum știu care era problema si nu ma interesează o alta reteta pentru clătite oricum ar fi ele:)

Asa le mănânc si goale.
Si de data asta le-am servit cu banana si caramel. 
(facut in casa)


De fiecare data le fac pentru Horea cu miere si nuca, foarte bune!!! 

Eu le-as mânca numai cu nutella, dar ma abțin-adică nu cumpăr si scot din frigider o dulceața de capsuni de la mama, sau măceșe sau caise sau silvois, sau...sau...



Pofta buna!!!!

Smile, S.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu