05 august, 2014

FONDANT de CIOCOLATA (chocolate lava)

Pentru ca zilele acestea mi s-a facut dor de Franța, Paris si insasi limba franceza care era materia mea preferata in liceu (si inca este o limba de "suflet") am hotărât sa postez o reteta, vreau eu sa cred originara din Franța dupa cum spune si bucatarul francez Jacques Torres. 


In franceza "FONDANT AU CHOCOLAT"
Ce bine suna, nu-i asa? 
Unul dintre deserturile care trebuie încercate când ajungeti prin Franța.

Acum înțeleg legătura strânsă dintre limba franceza si ciocolata care ma încearcă.

Așadar, pentru 6 porții avem nevoie de: 

•250 g ciocolata neagră (evident)
70%,80% conținut cacao
•100 g unt 
•5 oua 
•50 g faina 
•170 g zahăr 

Rupem ciocolata bucati si o topim la bain-marie împreuna cu untul - lăsam la o parte.


Batem ouăle cu zaharul pana când se albesc, amestecam cu ciocolata topita dupa care adăugăm faina si amestecam pana la omogenizarea completa.


Ungem niște forme rezistente cu unt si le umplem aproape de tot. 
Lăsam putin loc ca sa crească.


Le introducem in cuptorul preincalzit la 210 grade, intr-o tava încăpătoare. 
Am pus si o oala mai mica cu apa inca de când am încălzit cuptorul ca sa nu crape deasupra.


Dupa 10-12 min le putem scoate si le lăsam sa se răcească bine. Dupa care întoarcem forma pe o farfurie, cu grija sa nu se spargă. 

Eu le-am lăsat ceva mai mult atat cât sa fie un interior moale, dar dacă respectati timpul miezul va fi din ciocolata lichida asa cum trebuie in mod normal.

Se serveste cu Înghețata, siropuri sau fructe.


Love&passion.

Smile, S. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu