29 septembrie, 2014

Homemade Granola

Pentru ca sotul meu mănâncă  foarte des musli la micul dejun, am fost tentată sa fac reteta care, de mult îmi trage cu ochiul. 




Inspirata fiind de Ramona- Gust Verde.

(Cu mici modificări)

Granola este o combinatie de fulgi de ovaz cu diferite semințe si/sau fructe uscate. Intr-adevăr o bunătate! 

In primul rand avem nevoie de 200 de grame de fulgi de ovaz pe care ii punem intr-o tava, pe o hârtie de copt si o băgam la cuptorul preincalzit la 160 de grade pentru 10 minute, timp in care amestecam putin printre ovaz. 


Între timp pregătim semințele:

•alune de pădure 
•migdale 
•nuci 
•semințe de susan 
•semințe de chia 
•semințe de in măcinate
•semințe de dovleac 
•semințe de floare soarelui 
 Toate crude 

 -Cate 30 de grame de semințe 
 -Si cate o mana din celelalte (80g)

 Eu nu m-am aprovizionat bine, mi-a lipsit nuca asa ca, am pus mai multe  alune -care îmi plac cel mai mult! 



Le amestecam cu ovazul scos de la cuptor, lăsam deoparte si pregătim siropul care are sa le lege.


Intr-o craticioara punem la foc mic: 

•4/5 linguri de miere
•2 linguri ulei de cocos 
•3lgt scortisoara 
•putina sare 


Când s-a omogenizat, turnam Siropul peste Ingredientele uscate si amestecam bine. 


Si băgam din nou, in formula asta- 30 de min. la cuptor (150 de grade)

Finalmente, lăsam sa se răcească si punem intr-un borcan ermetic, se păstrează bine.


Dimineata si nu numai, o combinam cu ce vrem noi...fructe, iaurt, lapte etc.

Aici este o varianta cu iaurt de capra si mar. 

Smile, S.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu